Een abonnement afsluiten of verlengen

Alle gebruikers moeten een geldig abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van het platform. Dit geldt voor zowel deelnemers als coaches. Met een geldig abonnement krijg je toegang tot alle lesprogramma’s én (eventuele) examens.

Je komt aan een geldig abonnement op vier manieren; door eenmalig gebruik te maken van 10 gratis dagen, door een abonnement af te sluiten, door een prepaidcode te verzilveren, of door middel van een automatisch abonnement. In dit artikel bespreken we de vier verschillende manieren.

 

1. 10 dagen gratis

Iedere gebruiker kan 10 dagen gratis gebruik maken van het leerplatform. Je kunt het zien als een gratis proefabonnement, waarmee je kijkt of het platform ook wat voor jou is. Let op: je kunt maar één keer gebruik maken van de 10 gratis dagen.

Gebruik maken van de 10 gratis dagen gaat als volgt:

  1. Log (voor het eerst) in.
  2. Bovenin je scherm staat nu een balk met ‘Let op! Je abonnement is verlopen’.
  3. In de balk staan 2 opties; ‘10 dagen gratis’ en ‘Abonnement verlengen’. Klik op ‘10 dagen gratis’.
  4. De balk verdwijnt vanzelf en je kunt nu 10 dagen gratis onbeperkt gebruik maken van het platform! Mocht dit niet het geval zijn, refresh dan je even internetbrowser.
  5. Worden de 10 dagen gratis niet gelijk geactiveerd, en wordt er nog steeds aangegeven dat je een abonnement moet afsluiten? Log even uit en opnieuw in om dit probleem te verhelpen.

Tip! Ben je deelnemer en ga je ook een examen maken voor het leerprogramma dat je volgt? Dan kun je 10 dagen gratis ook bewaren om te gebruiken bij het maken van je examen. Zo hoef je niet enkel voor het examen nog een compleet nieuw abonnement af te sluiten.

2. Zelf een abonnement afsluiten

Wanneer je abonnement afgelopen is, of je 10 gratis dagen verlopen zijn, moet je je abonnement verlengen. Let op! Als coach ontvang je doorgaans een prepaidcode, dit lees je bij de volgende stap. Je sluit dan dus niet zelf een abonnement af. Wij kunnen helaas geen facturen verstrekken aan particulieren. Zelf een abonnement afsluiten gaat als volgt:

  1. Vaak staat bovenin je scherm een balk met ‘Let op! Je abonnement is (bijna) verlopen’. Klik hier op de knop ‘Abonnement verlengen of 'neem een abonnement’. Je wordt nu doorgestuurd naar de pagina ‘Abonnement’.
  2. Je kunt ook zelf altijd naar de pagina 'Abonnement' gaan, via het menu rechtsboven.
  3. Op de pagina 'Abonnement' zie je jouw abonnementdetails. Je vindt hier de status en einddatum van je abonnement. Ook kun je hier je abonnement verlengen, klik daarvoor op ‘Klik hier om je abonnement te verlengen' of 'neem een abonnement’.
  4. Bepaal nu hoeveel weken je gebruik wilt maken van het platform. Hoe langer je abonnement duurt, hoe voordeliger het wordt! Selecteer het gewenste aantal weken, en klik op ‘Kies betaalmethode’.
  5. Kies een betaalmethode, bijvoorbeeld via iDeal.
    1. Let op: kies je voor ‘Bank overschrijving’, dan moet je vaak 1 dag wachten voordat je abonnement in gaat. Het duurt namelijk ongeveer een dag voordat wij het geld ontvangen hebben.
  6. Klik op ‘Naar betaalproces’ om het betaalproces af te ronden.
    1. Je gaat hiermee ook akkoord met onze Gebruikersvoorwaarden en Privacyverklaring.
  7. Rond het betaalproces af. Na betaling wordt je abonnement verlengd. Je kunt nu (weer) onbeperkt gebruik maken van het platform, voor het aantal weken dat je gekozen hebt.

3. Je school / organisatie betaalt jouw abonnement

Soms betaalt een school of organisatie het abonnement van gebruikers. Meestal wordt dit in ieder geval voor coaches gedaan, maar soms ook voor deelnemers. De school of organisatie heeft hierbij 2 opties; 1) Abonnementen automatisch afrekenen, en 2) Prepaidcodes bestellen en verzilveren.

3.1 Abonnementen automatisch afrekenen

Wanneer een school of organisatie het abonnement van gebruikers betaalt, kan het afrekenen schoolbreed geautomatiseerd worden. In dit geval registreren wij hoeveel gebruikers er binnen een school actief zijn, en brengen we de abonnementen automatisch in rekening. Het grote voordeel hiervan is dat gebruikers nooit meer handmatig hoeven te verlengen, of prepaidcodes hoeven in te voeren!

Het automatisch afrekenen van abonnementen is mogelijk om te realiseren voor alle gebruikers van een school of organisatie. Hiervoor moeten we wel aanvullende afspraken maken met een (inkoopafdeling van een) school of organisatie. Wil je meer weten over het automatisch afrekenen van abonnementen? Neem dan contact met ons op.

3.2 Prepaidcodes bestellen en verzilveren

Een school of organisatie kan ook prepaidcodes bestellen. Deze worden vaak uitgedeeld tijdens de eerste les. In dit artikel lees je meer over het bestellen van prepaidcodes. Wanneer je een prepaidcode inwisselt, hoef je zelf niet meer te betalen voor een abonnement. Je moet dan wel nog zelf de prepaidcode inwisselen. Het inwisselen van een prepaidcode gaat als volgt:

  1. Klik rechtsboven op je naam. Klik vervolgens op ‘Abonnement’.
  2. Op de pagina 'Abonnement' zie je jouw abonnementdetails. Je vindt hier de status en einddatum van je abonnement. Ook kun je hier je abonnement verlengen, klik daarvoor op ‘Klik hier om je abonnement te verlengen of 'neem een abonnement’.
  3. Selecteer hier ‘Prepaidcode’ en klik op ‘Kies betaalmethode’. Aan de prepaidcode is al een bepaalde duur gekoppeld, je hoeft deze niet meer zelf te kiezen.
  4. Je ziet nu een invulveld. Voer daar je prepaidcode in.
    1. Tip: Heb je je prepaidcode digitaal ontvangen? Gebruik dan kopiëren/plakken om fouten te voorkomen.
  5. Klik op ‘Prepaidcode inwisselen’ en wissel je prepaidcode in.
    1. Je gaat hiermee ook akkoord met onze Gebruikersvoorwaarden en Privacyverklaring.
  6. Indien de code klopt wordt je abonnement verlengd. Je kunt nu (weer) onbeperkt gebruik maken van het platform, voor het aantal weken dat je gekozen hebt.



Veelgestelde vragen:

  • Hoe weet ik wanneer mijn abonnement afloopt?
    Klik rechtsboven op je naam en klik vervolgens op ‘Abonnement’. Op de pagina 'Abonnement' zie je jouw abonnementdetails, waaronder de einddatum van je abonnement.
  • Als mijn abonnement (bijna) afgelopen is, krijg ik dan een melding?
    Ja. Wanneer je abonnement afgelopen is, zie je bovenin een balk staan met ‘Let op! Je abonnement is (bijna) verlopen’.
  • Mijn abonnement is verlopen, wat nu?
    Wanneer je abonnement verlopen is, en je gebruik wilt blijven maken van het leerplatform, moet je opnieuw een geldig abonnement afsluiten. Alleen dan kun je de opdrachten weer bekijken en verder werken. Als deelnemer blijft je ingeleverde werk en voortgang gewoon opgeslagen. Als coach blijven al je leerprogramma’s en studenten ook gewoon zichtbaar.
  • Ik krijg de melding dat mijn abonnement is verlopen, maar dit klopt niet. Wat moet ik doen?

    Het zou kunnen dat je niet juist bent ingelogd. Dit moet altijd met inloggegevens van de school gebeuren. Je kunt het beste even contact met ons opnemen


  • Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?
    Je kunt je abonnement altijd verlengen! Ook als je huidige abonnement, of je 10 dagen gratis, nog niet afgelopen is. Je nieuwe abonnement gaat pas in zodra je huidige abonnement verlopen is.


  • Hoe lang is mijn abonnement geldig?
    Je kunt zelf kiezen voor welke periode je een abonnement afsluit. Bij prepaidcodes is dit ook vooraf bepaald. Abonnementen lopen tijdens (zomer)vakanties gewoon door, je kunt dus altijd blijven leren!

  • Hoe weet ik als deelnemer voor hoeveel weken ik een abonnement moet afsluiten?
    Je school of organisatie heeft leerprogramma’s ingepland in het lesprogramma. Vraag je coach om advies.
  • Hoe kan ik een prepaidcode bestellen?
    We vertellen je in dit artikel alles over het bestellen van prepaidcodes.
  • Mijn prepaidcode werkt niet/er wordt aangegeven dat deze prepaidcode al in gebruik is. Hoe kan dit?
    Het kan zijn dat een andere gebruiker een prepaidcode al gebruikt heeft. Dit gebeurt weleens wanneer een school een hele lijst met prepaidcodes besteld en uitdeelt. Neem contact met ons op, zodat we kunnen uitzoeken wat er aan de hand is. We zoeken altijd samen naar een passende oplossing!
  • Waarom loopt het abonnement door in de vakantie?
    Wij hebben een moderne kijk op het onderwijs, en vinden dat deelnemers en coaches altijd en overal zouden moeten kunnen leren. Verder verschillende de vakanties per school, en per regio. Om die redenen lopen abonnementen ook tijdens vakanties door. Je kunt dus altijd blijven leren!

    Bij het gebruik van leerplatform All You Can Learn:
  • Heb ik een abonnement nodig per leerprogramma?
    Nee, met een abonnement heb je gelijk toegang tot alle leerprogramma's in de bibliotheek.
  • Kan ik via externe partijen, zoals Studers, een abonnement kopen voor All You Can Learn?
    Helaas is dit niet mogelijk. Abonnementen worden altijd rechtstreeks via All You Can Learn afgesloten. Wat wel mogelijk is, is dat je als student een licentie moet bestellen via je (online) leermiddelenlijst. Je maakt het bedrag voor het abonnement dan over naar je school, zij bestellen deze licenties dan weer bij ons.
  • Moeten coaches ook betalen voor All You Can Learn?
    Ja. Alle gebruikers moeten een geldig abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van het All You Can Learn platform. Dit geldt voor zowel deelnemers als coaches. In dit artikel vertellen we je waarom coaches ook een geldig abonnement nodig hebben.


Wil je dit artikel printen? Lees hier hoe je dat doet.

Wil je dit artikel opslaan als pdf? Lees hier hoe je dat doet.